Wszystko o World Of Tanks

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Niezależne Forum World Of Tanks


4 posters

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    hoholk44
    hoholk44


    Liczba postów : 4
    Join date : 15/02/2024

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by hoholk44 Wto Lut 20 2024, 10:59

    Podzielę się z Wami moimi materiałami szkoleniowymi, które przygotowałem dla rekrutów BEPRO.



    Korzystajcie.



    Jak to działa - wykrywanie

    https://youtu.be/JeJZJNkRd7w



    Jak to działa - penetracja

    https://youtu.be/lJEuikKFN_0



    Jak to działa - sekrety maskowania cz1

    https://youtu.be/YdrjQLpJnko



    Jak to działa - sekrety maskowania cz2

    https://youtu.be/OOxDFty5E7c



    Jak to działa - wyposażenie

    https://youtu.be/GU_T0awlYec



    Wyjaśnienie mechaniki: zasięg widzenia i maskowanie

    https://youtu.be/NOex50WjBiY



    Jak działa Matchmaking:

    https://youtu.be/Ql4tDHfQeRY



    Pancerze czołgów można obejrzeć na tej stronie:

    https://tanks.gg/ - za darmo



    https://armor.wotins...mor&platform=pc - w darmowej wersji jest okrojony dostęp do niektórych funkcji



    https://gamemodels3d...s/worldoftanks/ - w darmowej wersji jest okrojony dostęp do VII tierów



    Rozmieszczenie modułów w czołgach można obejrzeć na tej stronie:

    https://wotinspector...les&platform=pc



    Polecane wyposażeni czołgów można sprawdzić tutaj:

    https://skill4ltu.eu/



    Podstawowe techniki gry:



    https://www.youtube....LrxbWBKHptGTWMo



    Archetypowe rozjazdy na mapach:



    Jestem autorem tych taktyk, jeżeli ktoś gra inaczej to oczywiście jego wola.

    Każdorazowo rozjazd zależy od setupu drużyn i MM bitwy. W inne miejsce pojadę będąc HT na topie a w inne gdy jestem HT na końcu łańcucha pokarmowego.

    Niemniej jeżeli ktoś się gubi na mapach i nie wie gdzie jechać to ta ściąga może się przydać.

    Jak wygląda granie według tych mapek w realu można oglądać na moim kanale YT: https://www.youtube.com/user/hoholk44

    Filmy, które się tam znajdują są opatrzone wyczerpującym komentarzem, tłumaczę dokładnie gdzie i dlaczego jadę oraz co zamierzam grać i dlaczego.



    Berlin

    Berlin:




    Słowo komentarza:

    Mapa zmieniona w patchu 1.15. Jeszcze nie do końca mam ją rozpracowaną.

    Generalnie czołgami cieżkimi niezależnie od tieru gram miasto B/C 5/6 i szukam na bieżąco możliwości wepchnięcia pestki przeciwnikom.

    Medami też grywam miasto ale nieco inaczej. Zajmuję pozycję w C5 lub C6 z drugiego capa i stamtąd na początku snajpię LT walczące o bunkier.

    Gdy już mam pojęcie gdzie są wrogie czołgi to próbuję jeśli to możliwe flankować wrogie HT wzdłuż linii D.



    Przykładowe bitwy:

    (VK3601H) https://youtu.be/kBYtxuw_NKo?t=745



    Cichy Brzeg
    Cichy Brzeg:




    Słowo komentarza:

    Na tej mapie kluczową miejscówką jest kwadrat C1.

    W 9 przypadkach na 10 zajęcie i kontrola nad C1 dają zwycięstwo.

    Mając ten kwadrat możemy prowadzić ogień na pół mapy, możemy wyprowadzać natarcia lub wracać do obrony.

    Gdy gram na tej mapie MT to niezależnie od MM jadę walczyć w C1.

    Gdy gram na tej mapie wieżowym HT (czyli takim z dobrą depresją i w miarę nieprzebijalną wieżą) to również jadę w C1.



    Przykładowe bitwy:

    (T34-85) https://youtu.be/bSzHDYHbrag

    (E50) https://youtu.be/ktxEIS82seo

    (E50) https://youtu.be/KzyGdO8Mf3Q



    Charków

    Charków:




    Kilka słów komentarza:

    Wszystkim co ma wieże i hard cap w spocie (445m) gram na tej mapie w D9/G8.

    Wszystkim co ma twardą wieże gram w F8/D7.

    Jak coś nie ma wieży (TD) to gram w B/J 0.



    Przykładowa bitwa:

    (Rudy) https://youtu.be/x2hC0cSGLlE



    Dębina

    Dębina:



    Kilka słów komentarza:

    Medami gram niemal zawsze kwadraty J7/8 i H9/0. Gdy widzę że się da przeskoczyć zielonymi w H9 a czerwonymi w H8 to tak robię, ale nigdy na otwarcie żeby nie zostać zjedzonym w razie pushu wroga.

    Jeżeli przegrywamy wycofuje się na miejscówki dla TD.

    HT wieżowe też obowiązkowo powinny grać tą flankę.

    Pozostałe HT i ciężkie TD jadą do miasta. Lekkie TD grają z krzaków.



    Przykładowe bitwy:

    (IS-3) https://youtu.be/_EQwKqqqM7o

    (KV-1) https://youtu.be/n4D-JVrCPgk

    (Obj. 140) https://youtu.be/4nnALU5FsS4

    (IS-7) https://youtu.be/qI128gH6B1U

    (VK3601H) https://youtu.be/59KUB9pEwYc



    Cliff (Klif)

    Cliff:



    Słowo komentarza:

    MT niezależnie od tieru staram się grać w E6 / F6. To dobra miejscówka, wiążąca wrogie czołgi i dająca bicie w kwadraty E4 / F4.

    Alternatywnie MT gram jako zielony w E3 żeby blokować szybkie MT i LT, które podjeżdżają w ten kwadrat, podobnie grywam jako czerwony.

    HT staram się grać E5 / F5. Co prawda arta tam leje ale można stamtąd grając umiejętnie wydlubać wrogie HT i medy z E6 / F6.

    Niemal nigdy nie gram linii 1 i 2 bo to kierunek bez perspektyw a gdy przegra środek to łatwo dostać potem bicie od boków, lepiej zostawić te linie do zablokowania naszym TD.



    Przykładowa bitwa:

    (Rudy) https://youtu.be/Yx9GAvtTtAE

    (P.26/40) https://youtu.be/efyMDHagz-k

    (P.43) https://youtu.be/VAdL0-ch1bw?t=585



    El Haluf

    El Haluf:



    Słowo komentarza:

    MT na topce gram zawsze C2 / B3 skąd mogę kontrować wrogie MT i przechwytywać wrogie HT przeskakujące w A1.

    MT na końcu łańcucha pokarmowego gram K6 / G0 skąd kontruje kampiące TD jak się wyświecą, lub bije szarżujące LT.



    Przykładowa bitwa:

    (Lowe) https://youtu.be/86oQuBVOU4k

    (P.43) https://youtu.be/VAdL0-ch1bw?t=85

    (Leopard 1) https://youtu.be/GtqX0NNr2ww



    Ensk

    Ensk:



    Kilka słów komentarza:

    Zielonymi medami najczęściej zaczynam grę o okienka w D4. Potem szukam sobie ofiar.

    Czasami otwieram też C6 a gdy nie ma bądź pozbędę sie wrogów to podjeżdżam w F6 skąd jest bicie na ulice w linii F.

    Podobnie grywam czerwonymi medami. Jeżeli uda mi się uchwycić F6 to mam bicie na ulicę w linii D.

    Czerwonymi MT grywam też G0 skąd kontruję wrogie czołgi.

    HT gram miasto z różnych pozycji. Warto zauważyć że jadąc wzdłuż ścian budynków w D1, E1, F1 można flankować wrogie czołgi w uliczce F bez narażania się na ostrzał TD z J1 (budynek w G1 zasłania podjazd).



    Przykładowe bitwy:

    (Leopard 1) https://youtu.be/9Zq1tN2_iP4

    (M7) https://youtu.be/wbHVjvyv1kc

    (T69) https://youtu.be/JnUuuwV0MWs



    Fjordy

    Fjordy:



    Kilka słów komentarza:

    MT z obu stron staram się grać E4. Po zajęciu tego kwadratu zieloni mają bicie na B7 a czerwoni na linię 5 i 6.

    Trzeba jednak grając zielonymi mieć TD w F7/E8 w przeciwnym razie mogą nam wrogowie wjechać na tyłek linią F.

    Zielonymi HT gram zawsze banan w J4. Czerwonymi też, zwłaszcza wieżowe mogą tam grać w hull down przy samej wodzie.

    Jeżeli jako czerwony HT nie mam wsparcia bądź słaby setup to gram kamień w H3.

    Czasami magazynkowymi HT grywam środek F3/G3, podobnie wieżowymi MT.



    Przykładowe bitwy:

    (E100) https://youtu.be/NjQTANJffS8

    (E75) https://youtu.be/MMsfiUZ3RxU

    (Cromwell B) https://youtu.be/xTJCBIP7KB4

    (E50) https://youtu.be/wQA0A-cXTrU





    Klasztor

    Klasztor:



    Słowo komentarza:

    Grając z dolnego capa łatwiej nacierać HT i MT linią 8 ale trzeba zwracać uwagę czy opanowaliśmy klasztor w przeciwnym wypadku można dostać ogień z flanki.

    Grając z górnego capa łatwiej nacierać HT i MT linią 1 lub 2.

    Grając MT niższych tierów i LT staram się uchwycić klasztor lub chociaż przeszkadzać w jego zdobyciu.



    Przykładowa bitwa:

    (Cromwell) https://youtu.be/9siC-l3Uhic

    (T6 Medium) https://youtu.be/hclODbdfNT4?t=539

    (KV-1) https://youtu.be/FiUFTDfmOQ4?t=4170

    (M54 Renegade) https://youtu.be/dgtIlY8gOaw



    Koło podbiegunowe

    Koło:



    Słowo komentarza:

    Grając MT na topce staram się agresywnie uchwycić kwadraty C2 jako zielony lub B4 jako czerwony.

    Grając na końcu łańcucha pokarmowego w MT gram G6 / B5.

    HT topowe gram H9 z obu stron. Trzeba pamiętać że jeżeli nie uchwycimy H9 grając jako czerwony to zostaniemy rozstrzelani jeżeli zostaniemy w okolicy bunkra H7/H8.

    Warto nauczyć się przejazdu jako czerwony HT brzegiem urwiska, tak by nie wpaść do wody (przećwiczcie sobie na treningówce). Jest szansa wtedy że bezpiecznie dostaniecie się do obniżenia terenu.

    HT na końcu łańcucha gram zależnie od setupu, jeżeli nie ma na topie HT to gram jak wyżej, jeżeli są to gram jak MT w C1 / B5.



    Przykładowe bitwy:

    (E50) https://youtu.be/3fRqQKED3fU

    (T-34-85) https://youtu.be/StxiXK-x96U?t=2097

    (VK3601H) https://youtu.be/2wVPNvo4AP0



    Kopalnie

    Kopalnie:



    Słowo komentarza:

    Czerwoni na tej mapie mają przewagę na kopalni, dlatego zdobycie jej jest kluczowe.

    Zielonych na kopalni łatwo kontrować dobrze ustawionymi TD w A4/A5 dlatego mają gorszą sytuację.

    Czerwoni mają świetną miejscówkę w E4, z której łatwo strzelać po bokach HT walczących przy kamieniu.

    Z kolei zieloni mają łatwiej w linii 1 i 2. Z wyspy można bić HT walczące przy kamieniu. Stosunkowo łatwo też wyprowadzić z niej natarcie w stronę bazy czerwonych.

    Mają też dobrą miejscówkę dla MT w C9 skąd można strzelać po wrogich HT w D6/D7.

    Z kolei jeżeli czerwoni uchwycą K1 / K2 to bezkarnie mogą obijać pochowane HT w F5 / G6



    Przykładowe bitwy:

    (E100) https://youtu.be/JO9loC5NboA

    (T-34-85) https://youtu.be/mnh06FvHf_E

    (VK3601H) https://youtu.be/2wVPNvo4AP0?t=415



    Lakeville

    Lakeville:



    Słowo komentarza:

    Grając MT jako czerwony na początku rozgrywki ustawiam się w J7 skąd obijam wszystkie czołgi jakie się wyświecą w linii 4.

    Następnie zależnie od rozwoju sytuacji albo jade do miasta i wspomagam ciężkie, albo pushuję linię 4 szarpiąc z flanki czołgi w mieście i TD w obronie, albo wspomagam obronę capa jeżeli nastąpiłoby przełamanie w linii 2.

    Grając czerwonymi HT, jeżeli są wieżowe to gram linię 2, jeżeli nie to miasto.

    Jako zielony MT na poczatku rozgrywki gram A8 i biję wszystko co pojedzie linią 4. Następnie podobnie jak z przeciwnej strony, albo wspomagam ciężkie w mieście albo bronię bazy.

    Jako zielony nie gram linii 4 żeby nie wyjechać pod skampione czołgi w J7.

    Zielonym HT gram miasto lub przy kamieniu F1.



    Przykładowe bitwy:

    (Somua SM) https://youtu.be/aD_HWJJhk94

    (KV-2) https://youtu.be/jswNeXBZ7VY

    (SU-85) https://youtu.be/wKWiDLbsOA4

    (KV-1) https://youtu.be/cvj6VR2qp6A?t=3344

    (Lis) https://youtu.be/y2MQBODxfGI



    Linia Zygfryda

    Linia:


    Kilka słów komentarza:

    Zielonymi MT robię zawsze otwarcie w F5. Jak już nie będzie celów to sobie szukam ofiar po całej mapie.

    Czerwonymi MT robię zawsze otwarcie E6 i pilnuję linii E oraz pola.

    Wyjątek jest gdy gram czerwonym MT na topie wtedy jadę pod ratusz w E8.

    Czerwonym HT jeżdżę pod ratusz chyba że jest wieżowy wtedy D7.

    Zielonym HT po obu bokach F8.



    Przykładowe bitwy:

    (Skoda T25) https://youtu.be/_amXAHDxggw?t=2850

    (VK3601H) https://youtu.be/Q3u_JE4v3xE





    Lotnisko

    Lotnisko:



    Słowo komentarza:

    To mapa na której kto pierwszy pushnie ten przegrywa.

    Trzeba grać na błędy przeciwnika i dopiero gdy wywalczymy przewagę kilku czołgów rozpoczynamy natarcie.

    Grając zielonymi kluczowe jest by TD zajęły kwadrat B9 /B0 dzieki czemu będą szachować wrogie HT w kwadracie D6. Uchroni to nasze HT przed oflankowaniem.

    Grając czerwonymi nie mamy tak dobrej miejscówki, teoretycznie można zająć B3 ale łatwo zostać tam wykrytym i zniszczonym więc odradzam.

    HT obowiązkowo walczą w E6. A w zasadzie bronią nie nacierają.

    MT gramy półki w E5 / E7 skąd można pokarać czołgi na środku lub niefrasobliwych graczy, którzy będą próbowali przejechać po otwartym polu.

    MT możemy też grać środek ale trzeba to robić z głową żeby nie wyjechać pod skampione przy capie TD.

    Unikamy natarć linią J. Bardzo łatwo zostać tam rozstrzelanym przez TD, a nawet jeżeli przejedziemy do J4 lub J7 to MT na półkach w E5 / E7 nas rozszarpią.



    Przykładowe bitwy:

    (Somua SM) https://youtu.be/Zc11qN5659s

    (Cromwell) https://youtu.be/zUt8RjeZrf8



    Malinovka

    Malinovka:



    Słowo komentarza:

    Czerwoni mają bardziej defensywną taktykę na tej mapie.

    Nawet jeżeli HT uchwycą wiatrak w A0 to i tak niesłychanie trudno będzie im zjechać linią 0 przy dobrze ustawionych obrońcach w E0.

    HT preferuję tutaj grę obronną A4, korzystając z mechaniki spota i kamuflażu (nieprzezroczyste krzaki).

    Z kolei zielone HT mogą pushować i niszczyć wroga na górce. Z A8 łatwo jest bić od boku wrogie HT nacierające na wiatrak.

    Zajęcie górki przez zielonych powinno zachęcić MT na środku do wyprowadzenia natarcia.

    Do tego czasu MT siedzą w E7 i F7. Gdy górka będzie uchwycona mogą zająć D6 i zacząć eliminować wrogów w  C5/D5.

    Jeżeli gramy czerwonymi MT to również gdy nasi uchwycą wiatrak możemy wyprowadzić natarcie na E7.



    Przykładowe bitwy:

    (M7) https://youtu.be/2jxhQ6OhTyU

    (M26 Pershing) https://youtu.be/yBZF-6kFl_M



    Miasto Duchów (Ghost Town)

    Duch:




    Słowo komentarza:

    Grając HT z mocną wieżą zawsze jedziemy do miasta. Podobnie twardym TD.

    Snajperskie TD grają albo górkę A4/K4 albo na wschodniej flance, niemniej stamtąd trudno o dobry wynik.

    MT z zasady gram w D1/G1 można tam zwalczać wrogie MT i LT oraz HT które zabłądzą w kwadrat E/F5.

    Wschodnia flanka jest o tyle ciekawa że można z niej zwalczać wrogie HT w mieście ale wtedy i tylko wtedy jak mamy pewność że wróg nie ma TD i wrogich MT w linii 0.

    Taką pewność mamy wyłącznie wtedy gdy nasze LT dojadą do końca krzaków w kwadratach D9/G9. Dlatego na randomie jest to dość okazjonalne.

    Gdy gramy na końcu łańcucha pokarmowego to albo kampimy na górce albo jedziemy na flankę MT.

    Uwaga nie pushujemy E1/F1 jeżeli nie wywalczymy wcześniej przewagi. Zbyt wczesny agresywny wjazd w te kwadraty to szybki garaż.



    Przykładowe bitwy:

    (T-34-85) https://youtu.be/Uh9E_kcaAF0

    (M54 Renegade) https://youtu.be/fbemSCOyi1Q



    Mińsk

    Mińsk:



    Słowo komentarza:

    HT zawsze jeżdżę D8 / G8 skąd albo walczę w sidescrapie przy krawędzi budynku, albo na wieżę za betonami.

    MT jeżdżę zależnie od setupu, jeżeli jestem na topie i jest mało ciężkich, bądź niższych tierów niż ja to gram miasto jak HT.

    Jeżeli jest dużo ciężkich bądź wyższych tierów to MT jadę w E1 / F1 gdzie gram na wieżę.

    Gdy uda mi się uchwycić kwadrat E1 / F1 to grając zielonym dojeżdżam do K1 a następnie próbuję domykać linią K.

    Gdy gram czerwonym próbuje eliminować TD z E3, bo nie da się skutecznie wyprowadzić ataku wzdłuż linii 1 i A gdy TD są dobrze ustawione.



    Przykładowe bitwy:

    (KV-1) https://youtu.be/ANiNkBVpM0w?t=1525

    (P.43 bis) https://youtu.be/I06f8aasjFs?t=371

    (P.43 bis) https://youtu.be/I06f8aasjFs?t=1167

    (T-34-85) https://youtu.be/ujJOraDRFPk?t=2536





    Murovanka

    Murovanka:



    Słowo komentarza:

    MT i wieżowe HT powinny grać linię 0.

    Po jej wygraniu czerwoni powinni kontynuować natarcie linią A.

    Natomiast zieloni powinni nacierać linią E do wzniesień a następnie przez kwadraty F3 / G3.

    Unikamy prowadzenia natarcia linią K gdyż czerwonym łatwo ją bronić z G3 i K3.

    TD blokują kierunki w linii 2. Z kwadratów C1 / G1.



    Przykładowa bitwa:

    (T-34) https://youtu.be/2cui4EP6S_k



    Overlord

    Overlord:



    Kilka słów komentarza:

    NIGDY NIE JEDZIEMY W LINIĘ 1 i 2, jadąc tam nie macie wpływu na przebieg potyczki. Albo tam ugrzęźniecie albo nawet jak wygracie to nie zdołacie wyjechać na capa, zostawcie ten kierunek słabeuszom.

    HT wieżowymi gramy E4 / F4 u góry obok bunkra. Pozostałymi E5 / F5 bądź dół E4 / F4.

    Ewentualnie wieżowymi MT z depresją (np. STB 1) gramy jak HT u góry w E4 / F4.

    MT robią otwarcie w krzaki G7 / E7 oddają jeden darmowy strzał w tego kto się zaświeci i mogą spokojnie jechać na flankę MT walczyć w linii 0.

    W 9 przypadkach na 10, kto wygra linie 0 ten wygrywa bitwę.



    Przykładowe bitwy:

    (M54 Renegade) https://youtu.be/arDXcmyvYj0

    (E50) https://youtu.be/ObpGJBqpHBw

    (IS-3) https://youtu.be/lm38OKnfHr4



    Piaszczysta Rzeka

    Piaszczysta:



    Słowo komentarza:

    Na tej mapie należy zapomnieć o natarciu w kwadratach F4 / G5. Tam jedynie blokuje się wrogie czołgi. Próby natarcia z zasady kończą się rozstrzelaniem przez TD.

    Jeżeli chcemy grać aktywnie to natarcie HT powinniśmy wyprowadzić w linii K a MT w linii A.



    Przykładowe bitwy:

    (Lowe) https://youtu.be/xdirNImGks8

    (P.43 bis) https://youtu.be/klVmv_nM8Gg?t=1152

    (E50) https://youtu.be/fwcAR0P6kVo



    Prokhorovka

    Prokhorovka:



    Słowo komentarza:

    Prawidłowa taktyka na tej mapie to zajęcie MT kwadratów F0 i H0 i świecenie wrogich MT pod nasze HT, które obowiązkowo powinny być w kwadratach E5/6 i F5/6.

    Czołgi ciężkie leją wtedy MT na górce a same spotują wrogie HT, w które z kolei łoją nasze MT z górki.

    Kampa HT w linii 2 to najgorsze co możemy wymyśleć. Zostawiamy linie 2 naszym TD i LT.

    MT z wysokim spotem możemy grać również środek E4 / F4 skąd będziemy bić nacierające czołgi wroga w linii 2.



    Przykładowa bitwy:

    (KV-2) https://youtu.be/MmH-hTGn0-4

    (Rudy) https://youtu.be/_amXAHDxggw?t=617

    (Leopard 1) https://youtu.be/2ykBlS3DlBk

    (VK3601H) https://youtu.be/BqOBNdXJjl0



    Przedmieścia

    Przedmieścia:



    Słowo komentarza:

    Na tej mapie należy opanować strzelanie 'przez lewe bądź prawe ramię'.

    Z miejscówki D1 i D3 mamy bicie na wroga w E5/E6 i vice versa.

    W mojej ocenie kluczowe dla tej mapy jest przełamanie w kwadracie D1.

    Jeżeli uda się otworzyć linię 1 to w zasadzie wygrywamy bitwę.



    Przykładowa bitwa:

    (Pz. IV H) https://youtu.be/8THDKx3xK7M

    (T-34-85) https://youtu.be/2fceebObDyI



    Przełęcz

    Przełęcz:



    Słowo komentarza:

    Kluczem jest umiejętne spotowanie czołgów na przejeździe i poszarpanie ich jak najmocniej.

    Główne walki toczymy w J2 bądź w D7. Most jedynie blokujemy.



    Przykładowa bitwa:

    (T-34-85) https://youtu.be/VmrZYXw95js

    (KV-1) https://youtu.be/z8VawVs9Fr4?t=2457

    (Lowe) https://youtu.be/5wQrylXcUhc

    (E50) https://youtu.be/9vWCJFBwp0I

    (VK3601H) https://youtu.be/y2Xq-nDP8AY

    (Leopard 1) https://youtu.be/lebSumpekZk





    Perłowa Rzeka

    Perłowa:





    Słowo komentarza:

    Kluczem na tej mapie jest uchwycenie wioski na środku mapy.

    Stamtąd można kontrolować w zasadzie 3/4 mapy.

    Jako najsłabszy MT możemy grać pasywnie na polach ryżowych.

    Jako najsłabszy HT możemy próbować wjechać na środek od strony mordowni i pomóc w walce sojuszniczym MT.



    Przykładowa bitwa:

    (E100) https://youtu.be/gt3_hAvXRoI

    (VK3601H) https://youtu.be/jGkHdic71pQ



    Pilzno

    Pilzno:




    Kilka słów komentarza:

    Czołgami z dobrym spotem najlepiej na początku zająć pozycję w D5 / G5, pociskiem HE rozbić bramę w D4 / G4 i korzystając z dobrego spota ostrzelać rozjeżdżające się na flankę ciężkich HT przeciwnika.

    Następnie po prostu reagujemy na sytuację na minimapie.

    Bardzo szybkim MT/LT, najlepiej z magazynkiem można zająć agresywną miejscówkę w E1/F1 skąd można obić te czołgi przeciwnika, które będą chciały rozpocząć natarcie pomiędzy hangarami.

    Nie grywam kwadratów C8/H8 bo są oczywiste, często blindowane i rzadko można z nich ugrać sensowny wynik.

    Czasami podłączam się grając MT pod lemingtrain linią 0. Z zasady jak jestem MT na końcu łańcucha pokarmowego.

    Idea jest taka by jadąc wzdłuż linii krzaków dojechać pod wrogie pozycje bez spota i powybijać TD.

    LT mają pasywne krzaki w D7 / G7 lub mogą zagrać bardzo agresywnie (high risk / high reward) podjeżdżając pod pozycje wrogich TD i spotować ich proxy w kwadratach C8 grając czerwonymi i H8 grając zielonymi (trzeba się tak ustawić by nie dostać bicia od strony magazynów.



    Przykładowa bitwa:

    (VK3601H) https://youtu.be/kBYtxuw_NKo

    (STA-1) https://youtu.be/fX2lV5mQGrg



    Redshire

    Redshire:


    Słowo komentarza:

    Grając zielonymi HT niewieżowymi gramy sidescrap do skał w F9/0, jeżeli jesteśmy wieżowi to mamy świetną pozycję w prawym dolnym rogu F0. Jeżeli gramy w osłabieniu lepiej stanąć w G0 i wyciągać wroga pod artę i TD stojące w J0. Jako czerwoni musimy cisnąć pod kamień w E9/0. jeżeli tam nie podjedziemy to narażamy się na ostrzał od TD i MT z kwadratu G5.

    Zielonymi MT jedziemy w G5 skąd obijamy wrogie HT jadące pod kamień i kontrujemy wrogie TD wyświetlone w C5. Neutralizujemy też wyświecone LT na prawej flance.

    Staram się na początku nie jechać MT w E3 żeby nie narazić się na ewentualny rush wrogich MT i LT, jednak po pierwszych minutach bitwy właśnie tamtędy wykonuję natarcie.

    Z przeciwnej strony MT zawsze jadę albo w D3 gdy jestem na końcu łańcucha pokarmowego albo w E3 gdy jestem na topie co daje mi szanse na obijanie wroga w kwadracie F1.

    Z tej właśnie przyczyny nigdy nie gram linii 1. Łatwo dostać tam ogień z flanki i ekstremalnie trudno ją przepchać.



    Przykładowe bitwy:

    (VK2801) https://youtu.be/DBPCnguggs0

    (KV-1) https://youtu.be/kCmjrv8Vl_I?t=4563

    (Rudy) https://youtu.be/t5IOsZQEapA?t=2793

    (T-34S) https://youtu.be/GwLcnvyPTDY




    Step

    Step:



    Słowo komentarza:

    Preferuję na tej mapie nieco pasywniejszą grę na prawej flance.

    Dopiero po wywalczonej przewadze wyprowadzam kontrnatarcie.

    Lewa flanka to domena HT, jednak łatwo się jej broni więc raczej blokujemy tam wroga niż nacieramy.



    Przykładowa bitwa:

    (Pz. IV H) https://youtu.be/kPsrR-Bl2E0

    (Somua SM) https://youtu.be/IBNeq_x1_aw


    Studzianki

    Studzianki:



    Słowo komentarza:

    Kiepska mapa. Jedyne mądre natarcie to gra na południowej flance.

    Im szybciej sojusznicze MT zajmą wykop w K5 tym łatwiej wyprowadzimy natarcie.



    Przykładowa bitwa:

    (WZ-131) https://youtu.be/fG__q8mK1XA


    Tundra

    Tundra:


    Słowo komentarza:

    Podobnie jak Cichy Brzeg. W 9 przypadkach na 10 kto zajmie górkę ten wygrywa bitwę.

    Dlatego ja jadę zawsze i wszystkim (HT / MT / LT) bić się o górkę.



    Przykładowa bitwa:

    (E50) https://youtu.be/H5X_3o48duY

    (SU-85) https://youtu.be/7hOMSqbB64g



    Westfield

    Westfield:


    Tutaj jedyna decyzja jaką podejmujemy to czy grając szybkim MT zdążymy uchwycić K0 czy nie i czy nam ktoś w tym pomoże.

    Jeżeli nie widzimy szans uchwycenia K0 gramy pasywnie w G6 / E6.

    HT nie mają specjalnie wyboru, muszą walczyć tam gdzie je polosowało.

    Grając HT na końcu łańcucha musimy bacznie obserwować kiedy wróg strzelił w grubszego sojusznika i wtedy próbować wcisnąć mu pigułę.



    Przykładowe bitwy:

    (M54 Renegade) https://youtu.be/eMojgKcIcpI

    (E75) https://youtu.be/2n2qpXcQM-k

    (Cromwell) https://youtu.be/gqL4pk_Xu2w

    (KV-1) https://youtu.be/FiUFTDfmOQ4?t=3303

    (Somua SM / Obj. 140) https://youtu.be/wFy1WSApjYY

    (Vk3601H) https://youtu.be/59KUB9pEwYc





    Zatoka Rybacka

    Zatoka:



    Słowo komentarza:

    MT z obu stron zawsze gram E6/F6 skąd próbuje wcisnąć bułę źle jadącym HT wroga.

    W kolejnym kroku zwalczam wrogie LT i MT w sąsiadującym kwadracie.

    HT z obu stron gram miasto.



    Przykładowa bitwa:

    (E50) https://youtu.be/LhfpxRqVA6Q

    (Rudy) https://youtu.be/t5IOsZQEapA?t=4366

    (KV-1) https://youtu.be/FiUFTDfmOQ4?t=1980

    (KV-1) https://youtu.be/T8O1uZPsXJE?t=415

    muriceps, King__of__war, SirBushman, Jerzoo108, Hieronim_Berbelek, Xard86, plzNO and uważają, że to dobre!

    SirBushman
    SirBushman
    Admin


    Liczba postów : 87
    Join date : 14/02/2024
    Skąd : ROTTN

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by SirBushman Wto Lut 20 2024, 11:31

    Przypięte.
    woronov
    woronov


    Liczba postów : 469
    Join date : 15/02/2024
    Skąd : Colchester

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by woronov Sro Lut 21 2024, 22:20

    Dzięki za poradnik.

    hoholk44 uważa, że to dobre!

    hoholk44
    hoholk44


    Liczba postów : 4
    Join date : 15/02/2024

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by hoholk44 Pią Lut 23 2024, 09:49

    Nie mogłem pozwolić by się zmarnował więc przeniosłem.

    Aeternus55, czesio267 and woronov uważają, że to dobre!

    avatar
    muriceps


    Liczba postów : 22
    Join date : 13/02/2024

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by muriceps Pią Lut 23 2024, 11:37

    Szacuneczek Mistrzu!
    woronov
    woronov


    Liczba postów : 469
    Join date : 15/02/2024
    Skąd : Colchester

    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by woronov Nie Lut 25 2024, 01:13

    hoholk44 napisał:Nie mogłem pozwolić by się zmarnował więc przeniosłem.

    hoholk44 napisał:
    Podstawowe techniki gry:



    https://www.youtube....LrxbWBKHptGTWMo

    link nie działa
    (wszystkich nie sprawdzałem więc nie wiem co z innymi)

    edit//
    te też

    hoholk44 napisał:
    https://armor.wotins...mor&platform=pc - w darmowej wersji jest okrojony dostęp do niektórych funkcji



    https://gamemodels3d...s/worldoftanks/ - w darmowej wersji jest okrojony dostęp do VII tierów



    Rozmieszczenie modułów w czołgach można obejrzeć na tej stronie:

    https://wotinspector...les&platform=pc


    Pewnie przez te "kropki" w linku źle skopiowało


    Edit//
    Jak autor poprawi linki, to proszę moderację o skasowanie postu. Dzięki

    Sponsored content


    Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach Empty Re: Co trzeba wiedzieć o mechanice WoT i archetypowe rozjazdy na mapach

    Pisanie by Sponsored content

      Similar topics

      -

      Obecny czas to Pon Maj 20 2024, 12:01