Supertest: FV226 Contradictious, Object Kust, Object 265T i Gabler’s Destroyer
PanPraha, CM for DE/PL napisał:
Dowódcy!
Dzisiaj do supertestów wchodzi szereg interesujących pojazdów. Obejmuje to FV226 Contradictious (dwudziałowy brytyjski czołg ciężki VIII poziomu), Object Kust (radziecki, snajperski niszczyciel czołgów VIII poziomu), Object 265T (radziecki czołg ciężki IX poziomu z automatem przeładowującym) i Gabler’s Destroyer (brytyjski zwiadowca V poziomu z automatem ładującym).
**FV226 Contradictious**
Brytyjski czołg ciężki premium VIII poziomu, to pojazd dwudziałowy z nowiutką mechaniką ostrzału różniącą się od mechanik stosowanych w radzieckich ciężkich czołgach dwudziałowych i TS-54, jedynym reprezentancie takich pojazdów w drzewku USA.
**FV226 Contradictious: Specyfikacja**
Z wyjątkiem posiadania dwóch dział, jest to stary dobry brytyjski czołg ciężki z przyzwoitą mobilnością, dobrą przednią ochroną, świetnym maksymalnym opuszczeniem lufy (10°) i szybkim celowaniem w trybie ognia pojedynczego (1,8 s). Bazowy czas przeładowania wynoszący 11 sekund jest podwajany w trybie ognia salwą, przy czym czołg może zadać około 720 PW uszkodzeń przy takim wystrzale.
**Object Kust**
Radziecki, snajperski niszczyciel czołgów VIII poziomu z zawieszeniem hydropneumatycznym. Ogólna koncepcja tego pojazdu jest bardzo zbliżona do wysokopoziomowych, szwedzkich niszczycieli czołgów: tryb przemieszczania służy do jazdy, a tryb ostrzału służy do prowadzenia ognia. Główną cechą wyróżniającą Object Kust jest jego działo kalibru 30 mm zadające średnio 550 PW uszkodzeń na strzał i posiadające świetną penetrację pancerza (279 mm i 320 mm odpowiednio dla pocisków standardowych i specjalnych).
Przednia płyta pancerza pojazdu Object Kust jest gruba i ustawiona pod kątem i nawet jeśli przeciwnik ma działo wysokiego kalibru, będzie musiał celować w słabe punkty – sam ostrzał sylwetki pojazdu nie wystarczy. Daje to operatorowi pojazdu Object Kust czas na dokładne wycelowanie działa i uderzenie w przeciwnika.
**Object 265T**
Kolejnym pojazdem jest Object 265T, radziecki czołg ciężki IX poziomu. Ma rozpoznawalną, ale wyróżniającą go cechę – mechanizm odwróconego automatycznego przeładowania. Mobilność tego czołgu (przy prędkości maksymalnej 35 km/h i prędkości cofania 14 km/h) jest dobra, jak na tę klasę i umożliwia raczej szybkie zajmowanie kluczowych pozycji na polu bitwy.
Dzięki wieży zamontowanej z tyłu oraz mocnemu przedniemu i bocznemu pancerzowi, Object 265T świetnie radzi sobie z utrzymywaniem pozycji i nacieraniem na linii frontu. Jego działo kalibru 122 mm wyposażone w system odwróconego automatycznego przeładowania na trzy pociski zadaje 390 PW uszkodzeń na strzał standardowymi pociskami PP. Czas celowania wynosi 2,7 sekundy, a czas pełnego przeładowania magazynka to 42 sekundy.
Aby w pełni wykorzystać potencjał bojowy, najlepiej przyjąć znaną, ale skuteczną strategię: podejmijcie walkę z przeciwnikiem, wystrzelcie cały magazynek i zakończcie ostatnim pociskiem, aby uzyskać maksymalne uszkodzenia na minutę.
**Gabler’s Destroyer**
Ostatnim pojazdem w tym zestawieniu jest Gabler’s Destroyer, brytyjski czołg lekki V poziomu z automatem ładującym unikalnym na tym poziomie. Dzięki szybkiemu, jedno-sekundowemu przeładowaniu pomiędzy strzałami i średniej 75 PW uszkodzeń na strzał, jest skuteczny w bitwach przeciwko innym pojazdom V poziomu.
Wysoka dynamika tego czołgu pozwala mu doskonale sprawdzać się w roli zwiadowcy, gdyż ma on prędkość maksymalną równą 65 km/h i prędkość cofania wynoszącą 25 km/h. Jednak jego rozmiar większy niż średnia dla czołgów lekkich i względnie niskie uszkodzenia na minutę oznaczają, że najlepiej nadaje się na pojazd wsparcia. Używajcie taktyki trafienia i ucieczki, aby jak najlepiej wykorzystać jego mocne strony i wymanewrować przeciwników.
**Nowa mechanika: Systemy wyboru trybów ognia**
W przeciwieństwie do odpowiedników radzieckich i amerykańskiego, brytyjskie dwudziałowe czołgi ciężkie mają dwa tryby ostrzału: ogień pojedynczy i ogień salwą. Pomiędzy tymi trybami można się przełączać w dowolnym momencie, naciskając „X” (w przypadku FV226 Contradictious zajmuje to 2 sekundy). Przełączanie pomiędzy trybami ostrzału nie resetuje, ani nie zatrzymuje przeładowania działa i można je wykonać podczas ruchu.
Kiedy działa są w trybie ognia pojedynczego, strzelają naprzemiennie (zaczynając od lewego działa). W tym trybie można wystrzelić z działa tylko po pełnym przeładowaniu drugiego działa. Okrąg celowania zawsze odzwierciedla stan lufy, która ma strzelać jako kolejna. W trybie ognia pojedynczego obsługa dział jest bardzo podobna do obsługi linii brytyjskich czołgów ciężkich z jednym działem: stabilizacja, celność i czas celowania są godne pozazdroszczenia.
W trybie ognia salwą można strzelać jednocześnie z obu luf za pomocą jednego kliknięcia LPM (nie potrzeba czasu na przygotowanie salwy). W tym trybie okrąg celowania zmienia się w owalną strefę we wnętrze której trafią pociski. Środek tej strefy celowania jest zbieżny z linią biegnącą pomiędzy lufami (tzn., pociski trafią po lewej i po prawej stronie od środka strefy celowania). W trybie ognia salwą prędkość maksymalna czołgu i prędkość obrotu wieży są zmniejszone, działa potrzebują więcej czasu na wycelowanie, a celność jest niższa niż w trybie ognia pojedynczego, ale stabilizacja dział drastycznie się poprawia, uszkodzenia od jednego strzału są (oczywiście) podwajane, a uszkodzenia na minutę pozostają bez zmian.
Czas przeładowania w trybie ognia salwą jest zawsze dwa razy dłuższy od czasu przeładowania w trybie ognia pojedynczego. Przy ostrzale salwą trzeba poczekać dwa razy dłużej, bo trzeba w pełni przeładować oba działa, aby móc wystrzelić z choćby jednego z nich.
Na początku bitwy i po zmianie typu pocisków również trzeba poczekać na przeładowanie obu dział.
Ponadto, działa dwudziałowych brytyjskich czołgów ciężkich mają niesamowicie wyglądające nakładki na hamulcach wylotowych – zakrywają one lufę, z której aktualnie nie można strzelać. Zarówno przeciwnicy, jak i sojusznicy będą wiedzieli, kiedy przełączycie się na tryb ostrzału salwą.
Ostatnio zmieniony przez woronov dnia Wto Wrz 24, 2024 12:41 am, w całości zmieniany 1 raz