Dowódcy!
Załogi pojazdów to jedna z podstawowych mechanik w World of Tanks i jako takie wymagają dopracowania i odświeżenia. Ze względu na znaczenie tej mechaniki, trzeba zrobić to z wielką ostrożnością – dlatego też, zapraszamy Was do udziału we wczesnych testach nowego systemu atutów załogi, które odbędą się od 10 czerwca do 20 czerwca na osobnym serwerze gry. Zarejestrujcie się od razu, aby zapoznać się z kluczowymi funkcjami nowego systemu:
Nowe atuty takie jak Praktyczność, Zbrojmistrz, Inżynier i Tuning amunicji (aby wymienić tylko kilka; szczegóły znajdziecie na interaktywnym obrazku poniżej)
Szereg poprawionych klasycznych atutów (Gaszenie pożaru, Mentor, Desperat itp.)
Bonusowe atuty dla członków załogi z dodatkowymi kwalifikacjami (np. dowódca/radiooperator)
Maksymalna liczba atutów ograniczona do sześciu z rekompensatą dla „nadmiernie wykwalifikowanych” załóg
Częściowo zmienione dyrektywy załogi
Poznajcie nowe atuty
Zapoznajcie się z nowymi (podświetlonymi) atutami poniżej. Zmienione i niezmienione atuty również są wymienione.Dowódca
Celowniczy
Kierowca
Ładowniczy
Radiooperator
ATUTY GRUPOWENowy system atutów: Podstawy
Maksymalna liczba atutów, którą członek załogi może wyszkolić w ramach głównej kwalifikacji wynosi sześć (wliczając atuty zerowe).
Dla każdej głównej kwalifikacji można wybrać spośród sześciu atutów indywidualnych (właściwych dla kwalifikacji) i trzech atutów grupowych.
Trzy atuty grupowe są dobrze znane (Braterstwo broni, Naprawy i Maskowanie). Gaszenie pożaru jest teraz indywidualnym atutem radiooperatora.
Jeśli członek załogi posiadał wcześniej więcej niż sześć atutów lub wyszkolił wszystkie sześć atutów możliwych w nowym systemie, obowiązują specjalne zasady
W nowym systemie atutów nie da się uzyskać siódmego atutu poprzez wyposażenie niektórych dyrektyw załogi. Dla każdego pojazdu można używać wyłącznie tych dyrektyw załogi, które wzmacniają atut posiadany już przez przynajmniej jednego członka załogi. Należy pamiętać, że mamy zamiar dodać dwie nowe dyrektywy poprawiające odpowiednio atuty Praktyczność i Wykrywanie dźwiękiem (dyrektywy „Obowiązek przede wszystkim” oraz „Zwiększone skupienie” zostaną wycofane).Bonusowe atuty dla dodatkowych kwalifikacji
Wielu członków załogi ma dodatkowe kwalifikacje. W większości przypadków dotyczy to pojazdów z ograniczoną liczbą członków załogi. W obecnym systemie atutów często wywiera to dodatkową presję na gracza, który musi zbadać więcej atutów na członka załogi niż zwykle.
Proponowany system atutów ma na celu rozwiązanie tego problemu za pomocą bonusowych atutów. Każdy członek załogi posiadający jedną lub więcej dodatkowych kwalifikacji będzie pasywnie i z prędkością 50% szkolić wybrany indywidualny atut właściwy dla danych kwalifikacji w czasie, gdy szkoli atuty swojej głównej kwalifikacji. Na szkolenie bonusowych atutów nie będą wydawane żadne dodatkowe PD. Ich maksymalna liczba wynosi trzy.Przykład:
Dowódca Waszego T57 Heavy Tank posiada dodatkową kwalifikację radiooperatora. Na każde dwa w pełni wyszkolone atuty w swojej głównej kwalifikacji (dowódca) będzie pasywnie szkolić jeden indywidualny (nie grupowy) atut radiooperatora wybrany przez Was – łącznie do trzech atutów.
Zduplikowane główne kwalifikacje
Jeśli dwóch lub więcej członków załogi ma tę samą główną kwalifikację (zob. przypadek wielu ładowniczych w niektórych dużych pojazdach z działami dużego kalibru), to każdy z nich musi mieć ten sam indywidualny (właściwy dla kwalifikacji) atut wyszkolony w 100%, aby miał on 100% skuteczności.
Przykład:
Jeden z ładowniczych w Waszym Jadgpanzer E 100 ma Intuicję wyszkoloną w 100%, a drugi ma Idealny ładunek wyszkolony w 100%. Skuteczność każdego atutu będzie w obu przypadkach ograniczona do 50% (zapewniając bonusy odpowiednio 30% i 5%).
Podwójne drugie kwalifikacje
W tej chwili niektóre pojazdy mają takie konfiguracje załóg, gdzie:
załogant ma drugą kwalifikację, którą ktoś inny w tej załodze ma jako swoją główną kwalifikację, lub
wielu załogantów ma drugą kwalifikację, której nikt w danej załodze nie ma jako głównej kwalifikacji.
W nowym systemie atutów, dla znacznej większości takich załóg tylko jeden załogant zatrzyma swoją kwalifikację jako główną kwalifikację (w pierwszym przypadku) lub swoją drugą kwalifikację (w drugim przypadku). Uprości to system i sprawi, że będzie wygodniejszy, bez zmniejszania skuteczności Waszych załóg. PD zainwestowane w atuty załogantów, którzy utracą swoje drugie kwalifikacje zostaną zrekompensowane w standardowy sposób.
Przykład:
AMX 50 B nie ma teraz specjalnej pozycji ładowniczego, ale trzech załogantów (dowódca, celowniczy i radiooperator) mają drugie kwalifikacje „ładowniczy”. Po wprowadzeniu nowego systemu atutów tylko celowniczy utrzyma swoją drugą kwalifikację „ładowniczy”.
Naszym celem w testach jest ocena, jak sprawdzają się nowe atuty i jak współdziałają. Dlatego też wszystkie „techniczne” elementy obecnego systemu atutów załogi, takie jak liczba PD załogi potrzebnych na wyszkolenie każdego kolejnego atutu, kary za przeszkolenie członków załogi i zmianę ich atutów itd., pozostają niezmienione. Jedyna różnica polega na tym, że operacja resetowania atutów resetuje teraz również atuty zerowe.
LOS SUPER-DOŚWIADCZONYCH CZŁONKÓW ZAŁOGI
Proponowany system atutów ogranicza liczbę atutów głównej kwalifikacji do sześciu. Po jego wprowadzeniu dla każdego członka załogi posiadającego więcej niż sześć atutów otrzymacie rekompensatę za PD załogi ponad limit – w podręcznikach dla załogi dla tej samej nacji.
Członkowie załogi, którzy w pełni wyszkolili sześć atutów głównej kwalifikacji będą nadal gromadzić PD załogi. Te dodatkowe PD załogi będą zamieniane na uniwersalne przewodniki w miarę ich gromadzenia i osiągania określonych progów (zaczynając od 100 000 PD), bez limitów.
Oprócz pomocy w szkoleniu Waszych początkujących załóg, ta cecha jest dosyć realistyczna: członkowie Waszych załóg asów stają się tak biegli w walce pancernej, że piszą pamiętniki i traktaty.
Za członków załogi z sześcioma w pełni wyszkolonymi atutami i dowolnymi dodatkowymi kwalifikacjami otrzymacie taką samą rekompensatę w PD załogi jak za tych, którzy mają tylko główną kwalifikację. Będziecie mogli przypisać im trzy bonusowe atuty dla każdej dodatkowej kwalifikacji.
Dlaczego potrzebujemy przerobionego systemu atutów?
Planujemy wprowadzić ulepszony system atutów, aby:
Przywrócić znaczący wybór: Proponowany system z limitem sześciu atutów dla każdego członka załogi zachęca do wybierania atutów w oparciu o osobisty styl gry i promuje eksperymentowanie z wieloma konfiguracjami. (W obecnym systemie rola wyboru jest ograniczona, ponieważ często możliwe jest zbadanie wszystkich możliwych atutów.)
Zniwelować luki w umiejętnościach: World of Tanks istnieje już od ponad dekady i jest wielu czołgistów z ogromnym doświadczeniem bojowym oraz wybitnymi umiejętnościami gry. W obecnym systemie załogi ze zbadanymi wszystkimi (lub prawie wszystkimi) atutami dają naszym weteranom dodatkową przewagę nad nowicjuszami.
Zrównoważyć szale wagi: Nowy system jest bardziej sprawiedliwy zarówno dla małych, jak i dla dużych załóg. Jest też ogólnie bardziej ustrukturyzowany z taką samą liczbą możliwych atutów dla każdej głównej kwalifikacji.
Kto może wziąć udział w testach?
Każdy gracz może się zarejestrować. Uczestników wylosujemy spośród kandydatów. Naszym celem jest stworzenie znaczącej puli graczy reprezentatywnej dla naszej publiczności, która jest duża i zróżnicowana (pod względem lat służby, poziomu umiejętności, parametrów demograficznych itp.).
Jeśli zostaniecie wybrani do testów, otrzymacie e-mail z zaproszeniem do pobrania testowego klienta gry (ze specjalnej zakładki w Wargaming.net Game Center, która stanie się dla Was dostępna). Otrzymacie konto testowe z wystarczającą liczbą zasobów, aby do woli eksperymentować z różnymi konfiguracjami atutów. Jeśli nie otrzymacie zaproszenia, koniecznie śledźcie nasze relacje!
W czasie testów będziecie mogli używać systemu masowego uzupełniania/resetowania atutów, aby uzupełnić wszystkie niewyszkolone atuty lub zresetować wszystkie atuty dla każdego członka załogi. (Prosimy pamiętać, że może być konieczna ręczna zmiana niektórych wyborów w celu optymalizacji zestawu atutów postaci dla jej pojazdu.)
Uczestnicy testów będą mogli bez ograniczeń dzielić się informacjami o zmienionym systemie atutów i swoimi wrażeniami.
Jakie są kolejne kroki?
Nadchodzące testy mają na celu wykazanie, że nowy system jest dobrze zbalansowany. Większość zmian powinna trafić do głównej gry jeszcze w tym roku (po ewentualnych poprawkach). Oto, czego można się spodziewać po wdrożeniu nowego systemu:
Okres karencji począwszy od daty pierwszego logowania po zmianie. W tym okresie możecie za darmo ponownie wybrać dowolne atuty członka załogi (w tym zerowe) nieograniczoną liczbę razy. Ponadto, pierwsza operacja resetowania atutów po zakończeniu okresu karencji będzie darmowa dla każdego członka załogi (w tym dla nowo zwerbowanych). Do końca okresu karencji będziecie mogli automatycznie przypisywać i resetować atuty wszystkich członków załogi na swoim koncie (bez optymalizacji pod kątem ich roli i bieżącego pojazdu). Członkowie załogi zachowają te atuty, jeśli pozostaną one niezmienione na koniec okresu karencji.
System masowego wypełniania/resetowania atutów, który pozwoli Wam wypełnić wszystkie nieprzypisane atuty lub zresetować wszystkie atuty dla każdego członka załogi na Waszym koncie. (Specyfika poszczególnych pojazdów nie będzie brana pod uwagę, system ma pomóc jak najszybciej wejść do bitwy.)
Rekompensata PD załogi przekraczających szósty atut dla każdego członka załogi. Obecnie planujemy rekompensatę w podręcznikach dla załogi dla poszczególnych nacji.
Stały dopływ Uniwersalnych przewodników, gdy członkowie Waszych załóg z w pełni wyszkolonymi wszystkimi (sześcioma) atutami gromadzą dodatkowe PD załogi.
Efekty wszystkich atutów pokazane w porównaniu pojazdów w garażu (zamiast efektów wybranych atutów).
Nowy system atutów ma wiele do zaoferowania, więc zapiszcie się do testów i zapoznajcie się z nim z wyprzedzeniem!Zapisz się do testów
Do dzieła!
+8
Wapniak57
Yagami_rdk
czesio267
Xard86
Paythos
wojtek_pl1
Hieronim_Berbelek
Revanche25
12 posters
Nowy system atutów załogi: Wypróbujcie go!
Revanche25- Liczba postów : 150
Join date : 29/02/2024
Age : 37
woronov uważa, że to dobre!
Hieronim_Berbelek- Liczba postów : 92
Join date : 15/02/2024
Z m. in. moja kończącą 8'my perk załogą na ShPTK czy dowódcą na francuskich LT z 9cioma perłami i ogólnie wieloma ponad 6cio perłowymi załogami jestem zdecydowanie przeciwko ograniczeniu do 6ciu perków i będzie mi bardzo smutno jak to wejdzie w takiej postaci.
I nie wiem na jaki uj mi pierdyliard czeskich podręczników za 7my i 8my perk na ShPTK jak już i tak mam dobrą załogę po VZcie która po jej nerfach jeździ wyłącznie na Skodzie T56, na TVP już mam dobrą załogę a więcej linii tej nacji nie nie ma.
I nie wiem na jaki uj mi pierdyliard czeskich podręczników za 7my i 8my perk na ShPTK jak już i tak mam dobrą załogę po VZcie która po jej nerfach jeździ wyłącznie na Skodzie T56, na TVP już mam dobrą załogę a więcej linii tej nacji nie nie ma.
TaihoSan, woronov and Revanche25 uważają, że to dobre!
wojtek_pl1- Liczba postów : 261
Join date : 18/02/2024
To mają być podręczniki uniwersalne, nie przypisane do nacji.
Revanche25- Liczba postów : 150
Join date : 29/02/2024
Age : 37
wojtek_pl1 napisał:To mają być podręczniki uniwersalne, nie przypisane do nacji.
Co nie zmienia faktów że:
- Jednymi dobrymi rzeczami są: zmiana starych nieraz mało funkcjonalnych umiejętności oraz dodanie nowych.
- WG ma problem z załogantami którzy byli sprzedawani w sklepie premium jak np. April O'Neil. Jeśli ktoś ją kupił i wsadził np. na Manticorę to może obecnie posiadać: 4 umiejętności ogólne, 5 dowódcy, 4 celowniczego oraz 4 radiooperatora co daje 17 umiejętności, jeśli ktoś wykorzystał to że ma ona 3 zerowe umiejętności oraz podbił jej doświadczenie książkami szkoleniowymi i wolnym expem. Po zmianach będzie miała tylko 12 (6 dowódcy, 3 celowniczego i 3 radiooperatora), a zatem WG proponuje niekorzystną zmianę produktu cyfrowego co jest sprzeczne z przepisami obowiązującymi w EU, za takie zmiany należy się zwrot pieniędzy a nie rekompensata w książkach szkoleniowych.
- 6 umiejętność z 9 to mało, w innym produkcie jakim jest WoWs masz wybór z 24 umiejętności, a co najważniejsze są to w przeważającej mierze unikalne umiejętności dla danej klasy okrętu (osobne dla okrętów podwodnych, niszczycieli, krążowników, pancerników oraz lotniskowców).
- Zmiany nie naprawią problemów przewagi załogi dobrych graczy, nad graczami nowymi i słabymi, problemem jest to że WG skutecznie zabiło tryby, gdzie gracze mogli szkolić takie załogi (Kompanię, Drużynówki, Twierdze) oraz to że umożliwiło nowym i słabym graczom szybki progres na wysokie tiery, gdzie taki Krzysiu lat 6 mając darmową żarówkę nie wie co ona oznacza i jak ma na nią reagować.
- Wybór niektórych umiejętności (szczególnie opartych na bliski kontakt z sojusznikiem) może okazać się strzałem w kolano, gdy okaże się np. że jesteś jedynym HT, który gra na pierwszej linii aktywnie a reszta kampi, tudzież MM nie po losowało twojej drużynie więcej czołgów ciężkich. Chyba że WG wymyśliło sobie, że gracze będą tworzyli specjalne załogi pod granie plutonów, tylko co z funkcjonowaniem tych umiejętności jak plutonowi zginą a my zostaniemy sami na 5 przeciwników, bez bonusów z wybranych umiejętności a przeciwnik taki bonus będzie miał.
Jerzoo108 uważa, że to dobre!
Paythos- Liczba postów : 718
Join date : 26/02/2024
Age : 53
Skąd : Pomorze
Jako że gram głownie for fun... to pozornie, te zmiany są na plus
... ale jak napisał Revanche25, robią więcej w dół niż do góry. Cóż, zobaczymy jak wyjdzie w praniu... ale pewnie pare skarpetek się zgubi
... ale jak napisał Revanche25, robią więcej w dół niż do góry. Cóż, zobaczymy jak wyjdzie w praniu... ale pewnie pare skarpetek się zgubi
MaciekRS1 uważa, że to dobre!
Xard86- Liczba postów : 394
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
Patrząc po tych nowych perkach to można będzie z tego uzyskać niepokojące kombinacje- np. dla FV4005:
Dodatkowo "inżynier" +1km/h w przód i w tył bardzo przydatne na tym czołgu, do tego "idealny ładunek" dodający 10% do prędkości pocisku, z 830 na ponad 900m/s to jest też różnica, "tuning amunicji" i zmniejszenie dolnego RNG o 2% to też zysk... Jest to dosyć ciekawe ile kombinacji z tego będzie można uzyskać na różnych czołgach i jak to zmieni ich charakterystykę...
Ograniczenie do 6 perków - tutaj będę zapewne nieobiektywny bo ściętych za to załóg będę miał tylko kilka, ale jakoś wydaje mi się że w obecnym systemie, na załogach w których każdy załogant pełni jedną rolę, do skutecznej gry nie trzeba więcej niż tych 5-6 perków. Taka załoga 7-8 czy więcej perkowa nie jest w obecnym systemie wiele wydajniejsza, ale wprowadzając nowe umiejętności bez ograniczenia do 6 to by wyglądało zupełnie inaczej. Ja wiem, że ludzie poświęcili tysiące bitew... żeby zarobić na książeczki do wyszkolenia takich załóg, ale to by było chyba przegięcie jakby można było wziąć np. 8 z tych przebudowanych perków.
Jak za ścięcie wpadną uniwersalne podręczniki to będzie to chyba fair żeby sobie za jedną załogę podciągnąć kilka innych do statusu "endgame".
- Koordynacja - zwiększa o 12,5% szybkość celowania na 15 s po wykryciu pojazdu przeciwnika. ( może nie najprzydatniejsze na FV bo rzadko nim człowiek sobie spotuje sam, ale czasem się zdarza )
- Koncentracja - Zmniejsza o 3,5% rozrzut działa stacjonarnego pojazdu. Działanie rozpoczyna się po 3 s od zatrzymania pojazdu.
- Szybkie celowanie - Skraca czas celowania o 2,5%.
- Zbrojmistrz Zmniejsza do ±20% zakres potencjalnych uszkodzeń i penetracji. Zmniejsza o 1,5% rozrzut działa.
Dodatkowo "inżynier" +1km/h w przód i w tył bardzo przydatne na tym czołgu, do tego "idealny ładunek" dodający 10% do prędkości pocisku, z 830 na ponad 900m/s to jest też różnica, "tuning amunicji" i zmniejszenie dolnego RNG o 2% to też zysk... Jest to dosyć ciekawe ile kombinacji z tego będzie można uzyskać na różnych czołgach i jak to zmieni ich charakterystykę...
Ograniczenie do 6 perków - tutaj będę zapewne nieobiektywny bo ściętych za to załóg będę miał tylko kilka, ale jakoś wydaje mi się że w obecnym systemie, na załogach w których każdy załogant pełni jedną rolę, do skutecznej gry nie trzeba więcej niż tych 5-6 perków. Taka załoga 7-8 czy więcej perkowa nie jest w obecnym systemie wiele wydajniejsza, ale wprowadzając nowe umiejętności bez ograniczenia do 6 to by wyglądało zupełnie inaczej. Ja wiem, że ludzie poświęcili tysiące bitew... żeby zarobić na książeczki do wyszkolenia takich załóg, ale to by było chyba przegięcie jakby można było wziąć np. 8 z tych przebudowanych perków.
Jak za ścięcie wpadną uniwersalne podręczniki to będzie to chyba fair żeby sobie za jedną załogę podciągnąć kilka innych do statusu "endgame".
czesio267- Liczba postów : 178
Join date : 13/02/2024
Age : 28
Skąd : Wiciejów
To może niech słaby gracz przestanie nim być? Albo może niech wugie zrobi program "Załoga plus" gdzie każdy co ma powyżej 5k bitew i poniżej tysiąca wuen 8 dostanie załogę z max ilością perków. Sorry amigo ale graczowi który będzie słabo ogarniał grę to nawet najlepsza załoga na czołgu nie pomoże.Revanche25 napisał:wojtek_pl1 napisał:To mają być podręczniki uniwersalne, nie przypisane do nacji.
- Zmiany nie naprawią problemów przewagi załogi dobrych graczy, nad graczami nowymi i słabymi, problemem jest to że WG skutecznie zabiło tryby, gdzie gracze mogli szkolić takie załogi (Kompanię, Drużynówki, Twierdze) oraz to że umożliwiło nowym i słabym graczom szybki progres na wysokie tiery, gdzie taki Krzysiu lat 6 mając darmową żarówkę nie wie co ona oznacza i jak ma na nią reagować.
wojtek_pl1 uważa, że to dobre!
Yagami_rdk- Liczba postów : 64
Join date : 22/02/2024
Całe szczęście nie mam w żadnym pojeździe 6 perków (szybko by mi się znudziło dymanie kilkutysięcy bitew jednym czołgiem).
Jednak ograniczenie do 6 perków jest problematyczne i pojazdy z małą ilością załogantów (4 i mniej) będą pokrzywdzone. Jeśli dowódca pełni np również rolę celowniczego i radiooperatora to może być problem z użyciem wszystkich przydatnych perków.
Same perki są sytuacyjne i to sprawia, że robią się problematyczne. Wyobraźcie sobie, że w określonej sytuacji skumuluję się od razu kilka takich sytyacyjnych perków np. "ramię w ramię", "desperat" i "walka w zwarciu". Jeśli dołoży się do tego jedzonko, różowe i fioletowe moduły, dyrektywy i kij wie co jeszcze... No, cóż sami wyciągnijcie wnioski.
Czy będe pobierał piaskownice i to testował?
Nie. Wystarczy, że testowałem rebalans amunicji, a WG i tak zrobiło co chciało i miało w rzyci to, że chciałem tego rebalansu. Z tą załogą pewnie będzie podobnie. WG i tak na 99% tego nie wprowadzi, a ta szopka z piaskownicą jest tylko po to by pokazać, że coś robią
Jednak ograniczenie do 6 perków jest problematyczne i pojazdy z małą ilością załogantów (4 i mniej) będą pokrzywdzone. Jeśli dowódca pełni np również rolę celowniczego i radiooperatora to może być problem z użyciem wszystkich przydatnych perków.
Same perki są sytuacyjne i to sprawia, że robią się problematyczne. Wyobraźcie sobie, że w określonej sytuacji skumuluję się od razu kilka takich sytyacyjnych perków np. "ramię w ramię", "desperat" i "walka w zwarciu". Jeśli dołoży się do tego jedzonko, różowe i fioletowe moduły, dyrektywy i kij wie co jeszcze... No, cóż sami wyciągnijcie wnioski.
Czy będe pobierał piaskownice i to testował?
Nie. Wystarczy, że testowałem rebalans amunicji, a WG i tak zrobiło co chciało i miało w rzyci to, że chciałem tego rebalansu. Z tą załogą pewnie będzie podobnie. WG i tak na 99% tego nie wprowadzi, a ta szopka z piaskownicą jest tylko po to by pokazać, że coś robią
TaihoSan uważa, że to dobre!
Hieronim_Berbelek- Liczba postów : 92
Join date : 15/02/2024
Ja mam 15stu dowódców z ponad 6ma perkami, większość tak jak reszta ich załogi.
I tylko 3 z nich ma dodatkowe role.
...
I tylko 3 z nich ma dodatkowe role.
...
Revanche25 uważa, że to dobre!
Hieronim_Berbelek- Liczba postów : 92
Join date : 15/02/2024
NIE:wojtek_pl1 napisał:To mają być podręczniki uniwersalne, nie przypisane do nacji.
Po jego wprowadzeniu dla każdego członka załogi posiadającego więcej niż sześć atutów otrzymacie rekompensatę za PD załogi ponad limit – w podręcznikach dla załogi dla tej samej nacji.
woronov and Revanche25 uważają, że to dobre!
wojtek_pl1- Liczba postów : 261
Join date : 18/02/2024
A fakt. To jest rekompensata. Bo potem będzie gromadzić się punkty doświadczenia na podręczniki uniwersalne.Hieronim_Berbelek napisał:NIE:wojtek_pl1 napisał:To mają być podręczniki uniwersalne, nie przypisane do nacji.
Po jego wprowadzeniu dla każdego członka załogi posiadającego więcej niż sześć atutów otrzymacie rekompensatę za PD załogi ponad limit – w podręcznikach dla załogi dla tej samej nacji.
Xard86- Liczba postów : 394
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
Yagami_rdk napisał:
Jednak ograniczenie do 6 perków jest problematyczne i pojazdy z małą ilością załogantów (4 i mniej) będą pokrzywdzone. Jeśli dowódca pełni np również rolę celowniczego i radiooperatora to może być problem z użyciem wszystkich przydatnych perków.
W obecnym systemie takie załogi są jeszcze bardziej pokrzywdzone. Ot, klasyczny przykład Mantycory, w nowym systemie 4 perki zyskasz po zdobyciu expa potrzebnego na 2 perki w starym, za 6 perków w starym systemie masz w nowym 12 perkową załogę. Czy ktoś ma taką załogę obecnie?
Dwa problemy:
- to co napisałeś - taki radiooperator który jest tylko radiooperatorem może wziąć wszystkie 6 perków specjalizowanych i olać BiA, maskowanie i naprawę, a tam gdzie radiooperator jest drugą kwalifikacją może ich wybrać tylko 3. Oczywiście w większości przypadków "BiA + naprawa" lub "BiA + maskowanie" to zestaw obowiązkowy więc różnica to jeden perk, ale na pewno w określonych załogach i sytuacjach też może zrobić to różnice.
- w niektórych sytuacjach można by chcieć opracować jako pierwszy perk z dodatkowej kwalifikacji, a nie głównej - np. na jakimś dowódcy który też jest radiooperatorem zacząć od "rozeznania w sytauacji" - w nowym systemie ten perk będzie potrzebował 2x więcej expa żeby być w 100% wyszkolony.
Hieronim_Berbelek- Liczba postów : 92
Join date : 15/02/2024
Jednak prawie wszyscy są tez radiooperatorami, ale to tyle, reszta załogi juz raczej nie ma podwójnej roli.Hieronim_Berbelek napisał:Ja mam 15stu dowódców z ponad 6ma perkami, większość tak jak reszta ich załogi.
I tylko 3 z nich ma dodatkowe role.
...
Yagami_rdk- Liczba postów : 64
Join date : 22/02/2024
Mam rozumieć, że do wbicia 6 perków w nowym systemie potrzeba będzie mniej expa niż obecnie? Jeśli tak to wbicie załogi na maxa będzie łatweXard86 napisał:Yagami_rdk napisał:
Jednak ograniczenie do 6 perków jest problematyczne i pojazdy z małą ilością załogantów (4 i mniej) będą pokrzywdzone. Jeśli dowódca pełni np również rolę celowniczego i radiooperatora to może być problem z użyciem wszystkich przydatnych perków.
W obecnym systemie takie załogi są jeszcze bardziej pokrzywdzone. Ot, klasyczny przykład Mantycory, w nowym systemie 4 perki zyskasz po zdobyciu expa potrzebnego na 2 perki w starym, za 6 perków w starym systemie masz w nowym 12 perkową załogę. Czy ktoś ma taką załogę obecnie?
Dwa problemy:
- to co napisałeś - taki radiooperator który jest tylko radiooperatorem może wziąć wszystkie 6 perków specjalizowanych i olać BiA, maskowanie i naprawę, a tam gdzie radiooperator jest drugą kwalifikacją może ich wybrać tylko 3. Oczywiście w większości przypadków "BiA + naprawa" lub "BiA + maskowanie" to zestaw obowiązkowy więc różnica to jeden perk, ale na pewno w określonych załogach i sytuacjach też może zrobić to różnice.
- w niektórych sytuacjach można by chcieć opracować jako pierwszy perk z dodatkowej kwalifikacji, a nie głównej - np. na jakimś dowódcy który też jest radiooperatorem zacząć od "rozeznania w sytauacji" - w nowym systemie ten perk będzie potrzebował 2x więcej expa żeby być w 100% wyszkolony.
Xard86- Liczba postów : 394
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
Yagami_rdk napisał:
Mam rozumieć, że do wbicia 6 perków w nowym systemie potrzeba będzie mniej expa niż obecnie? Jeśli tak to wbicie załogi na maxa będzie łatwe
Na normalnym załogancie nic się nie zmieni - 6 perków będzie potrzebowało dokładnie tyle samo dośiwadczenia.
Sprawa inaczej wygląda przy dodatkowych kwalifikacjach - np. dowódca który też jest radiooperatorem - masz czystego załoganta, wybierasz mu BiA jako pierwszy perk dowódcy i rozeznanie w sytuacji jako perk radiioperatora, oba szkolą się równloegle - zdobyte doświadczenie w 100% idzie na perk dowódcy i w 50% na perk radiooperatora. Efekt jest taki że po wbiciu pełniej BiA masz też 50% expa na "rozeznaniu w sytuacji". Gdy zrobisz drugi perk dowódcy w pełni, masz też pełne "rozeznanie w sytuacji". I tak 3 razy do wbicia 6 perków głównych i 3 dodatkowych. A jak załogant ma 2 dodatkowe kwalifkacje to na każde 2 perki główne dostanie 2 dodatkowe czyli ostatecznie za doświadczenie potrzebne na 6 perków dostaje ich 12.
Hieronim_Berbelek, woronov and Yagami_rdk uważają, że to dobre!
Wapniak57- Liczba postów : 79
Join date : 14/02/2024
Jeśli dobrze zrozumiałem (ale może się mylę) wspólne perki dla wszystkich załogantów jak np. BiA czy kamuflaż nie będą się liczyć do tych sześciu indywidualnych. De facto można będzie chyba dobić do 9 perków.
Hieronim_Berbelek- Liczba postów : 92
Join date : 15/02/2024
Nie.
6 perków jest wszystkich za jedną rolę, po prostu za każdą dodatkową rolę połowę tej ilości z głównej możesz wziąć w perkach indywidualnych tej roli, tj max 3 extra.
6 perków jest wszystkich za jedną rolę, po prostu za każdą dodatkową rolę połowę tej ilości z głównej możesz wziąć w perkach indywidualnych tej roli, tj max 3 extra.
Xard86 uważa, że to dobre!
King__of__war- Liczba postów : 116
Join date : 13/02/2024
Skąd : Ziemia Lubuska
No i w końcu coś drgnęło w skostniałym systemie umiejętności załogi, gdzie w zasadzie na wszystkie klasy czołgów dawało się ten sam żelazny zestaw .Jakie to było głupie !!! No jeszcze z 1/4 umiejętności była do bani i nikt ich nie brał, albo wrzucało się to, to na 7,8,9 perk .
Teraz każdy będzie mógł wybrać umiejętności pod swój styl gry i pewnie dlatego jest ich tylko 6. Wygląda na to, że dla większości graczy będzie to korzystna i odczuwalna zmiana.
Jednak martwi mnie to, że nie ma ta żadnej informacji o możliwości przerzucania załogi na kilka czołgów tej samej klasy (nie premium), a takie były pierwotne plany.
Teraz każdy będzie mógł wybrać umiejętności pod swój styl gry i pewnie dlatego jest ich tylko 6. Wygląda na to, że dla większości graczy będzie to korzystna i odczuwalna zmiana.
Jednak martwi mnie to, że nie ma ta żadnej informacji o możliwości przerzucania załogi na kilka czołgów tej samej klasy (nie premium), a takie były pierwotne plany.
Xard86- Liczba postów : 394
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
King__of__war napisał:
Jednak martwi mnie to, że nie ma ta żadnej informacji o możliwości przerzucania załogi na kilka czołgów tej samej klasy (nie premium), a takie były pierwotne plany.
Tak, to jest rzecz której nadal tu brakuje - wystarczyłoby żeby jedna załoga obsługiwała 2 czołgi i już byłoby przyjemniej. Można by też ograniczyć to do tierów powyżej V żeby nie "zrzucać" topowych załóg na niskie poziomy.
Choć zaproponowany system trochę ułatwi generowanie załóg na dodatkowe czołgi - każda 6 perkowa załoga będzie "produkować" książeczki szkoleniowe którymi będzie można sobie podbijać załogantów na dodatkowych czołgach...
wojtek_pl1 uważa, że to dobre!
Revanche25- Liczba postów : 150
Join date : 29/02/2024
Age : 37
Xard86 napisał:King__of__war napisał:
Jednak martwi mnie to, że nie ma ta żadnej informacji o możliwości przerzucania załogi na kilka czołgów tej samej klasy (nie premium), a takie były pierwotne plany.
Tak, to jest rzecz której nadal tu brakuje - wystarczyłoby żeby jedna załoga obsługiwała 2 czołgi i już byłoby przyjemniej. Można by też ograniczyć to do tierów powyżej V żeby nie "zrzucać" topowych załóg na niskie poziomy.
WG tego nigdy nie wprowadzi, bo zaburzy to ich proces biznesowy, chcesz przenieść załogę na inny czołg bez strat musisz wydać złoto, nie masz złota musisz kupić lub cierpieć.
» Test publiczny aktualizacji 1.26: Czechosłowackie czołgi lekkie, atuty załogi i inne
» Odkryj nowy system osiągnięć w World of Tanks!
» Nowy pakiet od Prime Gaming inspirowany „Diuną: Częścią drugą”!
» Aktualizacja załogi, kwiecień 2024: Życie stanie się łatwiejsze
» Przepustka bitewna: Tankfest – unikalni członkowie załogi i dodatkowe nagrody
» Odkryj nowy system osiągnięć w World of Tanks!
» Nowy pakiet od Prime Gaming inspirowany „Diuną: Częścią drugą”!
» Aktualizacja załogi, kwiecień 2024: Życie stanie się łatwiejsze
» Przepustka bitewna: Tankfest – unikalni członkowie załogi i dodatkowe nagrody