Pełna treść na stronie https://worldoftanks.eu/pl/news/general-news/tour-of-duty-revamped/
+6
MaciekRS1
rogaty
wojtek_pl1
woronov
Xard86
TankerDomi
10 posters
Zmieniony "Okres służby" czyli zdobądź Carro 45t
TankerDomi- Liczba postów : 111
Join date : 16/02/2024
First topic message reminder :
Pełna treść na stronie https://worldoftanks.eu/pl/news/general-news/tour-of-duty-revamped/
Pełna treść na stronie https://worldoftanks.eu/pl/news/general-news/tour-of-duty-revamped/
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
Czołgi to robisz w drzewkach. Ten trzeba traktować czołg jako dodatek.wojtek_pl1 napisał:Taa... 544 dni robienia misji aby dojść do czołgu. Co za idiota w WG to wymyślił ?
Czołg nie jest jakiś mega dobry. Gdyby był za łatwo dostępny zaraz by się zaczęły narzekania jak w przypadku Patton the tank.
Jest całkiem możliwe, że pojawią się jakieś ewenty które pomogą w szybszym ukończeniu misji - podobnie jak w przepustce.
Równie dobrze można ponarzekać na czołgi drzewkowe - co za idiota to wymyślił? Ile lat trzeba grać aby je wszystkie zdobyć?
TaihoSan and Hieronim_Berbelek uważają, że to dobre!
MaciekRS1- Liczba postów : 71
Join date : 16/02/2024
Ot taka nowa kampania.
Ja 279 jeszcze do tej pory nie zdobyłem, misje się robią przypadkowo, ot czasem jakaś wpadnie i mam czasami jakiś bonus w grze bez zbędnego stresu.
Ale ogromnym minusem jest to że zaorano klany które sobie po prostu były, bonusiki z okresu służby wpadały, czasem jakaś rezerwa odpalona. Teraz to wszystko znika, i jesli WG myśli że tym ZMUSI ludzi do bardziej aktywnej gry to się grubo mylą, znowu stracą ileś tam graczy.
Ja 279 jeszcze do tej pory nie zdobyłem, misje się robią przypadkowo, ot czasem jakaś wpadnie i mam czasami jakiś bonus w grze bez zbędnego stresu.
Ale ogromnym minusem jest to że zaorano klany które sobie po prostu były, bonusiki z okresu służby wpadały, czasem jakaś rezerwa odpalona. Teraz to wszystko znika, i jesli WG myśli że tym ZMUSI ludzi do bardziej aktywnej gry to się grubo mylą, znowu stracą ileś tam graczy.
Ostatnio zmieniony przez MaciekRS1 dnia Sro Kwi 17 2024, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
wojtek_pl1 uważa, że to dobre!
Wapniak57- Liczba postów : 71
Join date : 14/02/2024
Mnie tam bardziej chodzi o te ,,dobra" co się zdobywa, glównie części i przydatne dyrektywy.
wojtek_pl1 uważa, że to dobre!
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
Akurat z tym bym polemizował.MaciekRS1 napisał:..
Ale ogromnym minusem jest to że zaorano klany które sobie po prostu były..
Zamysłem tworzenia klanów była wspólna gra.
Skoro były klany które nie uprawiały gry zespołowej to po co utrzymywać fikcję.
Teraz bycie w klanie nie będzie miało sensu jeżeli ktoś chce grać jedynie randomy.
Albo inaczej - można tkwić w klanie ale korzyści z gry solo będą mniejsze.
Moim zdaniem to jest na plus.
A czy więcej graczy zacznie grać kolanówki - chyba nie.
woronov- Liczba postów : 988
Join date : 15/02/2024
Skąd : Colchester
Mi też żal tych rezerw ale @rogaty ma racje. Po coś te klany są i powiny promować grę zespołową.
Czy w tej chwili promują to inna sprawa. Zdaje sie, że WG też za dobrze nie wie co zaoferować klanom i próbują raz tak, a raz siak. Kiedyś było CW, teraz jest twierdza, są manewry co jakiś czas i zmiany w okresie służby.
Poprzedni system zdobywania rezerw jednak zdegradował wartość klanów. Może to jest dobry pierwszy krok w kierunku poprawy ich wartości w systemie gry.
MAKE CW GREAT AGAIN!!!
Czy w tej chwili promują to inna sprawa. Zdaje sie, że WG też za dobrze nie wie co zaoferować klanom i próbują raz tak, a raz siak. Kiedyś było CW, teraz jest twierdza, są manewry co jakiś czas i zmiany w okresie służby.
Poprzedni system zdobywania rezerw jednak zdegradował wartość klanów. Może to jest dobry pierwszy krok w kierunku poprawy ich wartości w systemie gry.
MAKE CW GREAT AGAIN!!!
Xard86 and rogaty uważają, że to dobre!
wojtek_pl1- Liczba postów : 226
Join date : 18/02/2024
To też na czołgu mi niespecjalnie zależy, bardziej na tych nagrodach, które są po drodze. Ciekawe jak daleko zajdę zanim WG zrobi reset.rogaty napisał:Czołgi to robisz w drzewkach. Ten trzeba traktować czołg jako dodatek.wojtek_pl1 napisał:Taa... 544 dni robienia misji aby dojść do czołgu. Co za idiota w WG to wymyślił ?
Czołg nie jest jakiś mega dobry. Gdyby był za łatwo dostępny zaraz by się zaczęły narzekania jak w przypadku Patton the tank.
MaciekRS1 and rogaty uważają, że to dobre!
wojtek_pl1- Liczba postów : 226
Join date : 18/02/2024
Coś w tym jest. Ilość graczy, którzy nie wiedzą, z której strony lufa strzela ale muszą grać na wysokich tierach jest porażająca. Albo to wszystko boty z 40 - 50 tysięcy bitew ale WN8 na poziomie 468...TaihoSan napisał:
Ja przedwczoraj zrobiłem reset bo wywaliłem wota z dysku. To gówno jest w obecnej formie nie grywalne.
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
wojtek_pl1 napisał:Coś w tym jest. Ilość graczy, którzy nie wiedzą, z której strony lufa strzela ale muszą grać na wysokich tierach jest porażająca. Albo to wszystko boty z 40 - 50 tysięcy bitew ale WN8 na poziomie 468...TaihoSan napisał:
Ja przedwczoraj zrobiłem reset bo wywaliłem wota z dysku. To gówno jest w obecnej formie nie grywalne.
Większość graczy łagodnie to określając w WOT nie wymiata.
Więc dużego wyboru w tym temacie nie ma - lepiej aby tacy jak TaihoSan odeszli z gry niż wygasić grę z powodu braku graczy(jacy oni by nie byli)
Pominę taki drobny szczegół, że najbardziej narzekają na sojuszników gracze którzy nie chcą grać plutonów i klanówek.
Czyli trybów które wymagają współpracy i pozwalają na dobór składu.
Xard86- Liczba postów : 370
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
rogaty napisał:
Większość graczy łagodnie to określając w WOT nie wymiata.
Tomato.gg dodało parę ciekawych statystyk w kwestii tego jak gracze wymiatają w WoTa: https://tomato.gg/server-stats/EU
Można z tego sporo "ciekawych" rzeczy wyczytać - np. odsiewając totalnych początkujących i zostawiając tylko tych którzy rozegrali minimum 3K bitew - ponad 25% gra na mniej niż 47% WR i 700WN8. Czyli statystycznie w drużynie mamy 3 do 4 graczy którzy niespecjalnie ogarniają temat...
rogaty uważa, że to dobre!
Paythos- Liczba postów : 671
Join date : 26/02/2024
Age : 53
Skąd : Pomorze
Albo grają For Fun...
- Spoiler:
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
Ale dlaczego chcesz ich odsiewać - zostaw, przecież oni też są losowani do rozgrywek i mają wpływ na to ile czekamy na grę.Xard86 napisał:rogaty napisał:
Większość graczy łagodnie to określając w WOT nie wymiata.
Tomato.gg dodało parę ciekawych statystyk w kwestii tego jak gracze wymiatają w WoTa: https://tomato.gg/server-stats/EU
Można z tego sporo "ciekawych" rzeczy wyczytać - np. odsiewając totalnych początkujących i zostawiając tylko tych którzy rozegrali minimum 3K bitew - ponad 25% gra na mniej niż 47% WR i 700WN8. Czyli statystycznie w drużynie mamy 3 do 4 graczy którzy niespecjalnie ogarniają temat...
Wywalmy wszystkich którzy mają WR poniżej 50 i serwer będzie idealny
.. o ile ktoś będzie chciał jeszcze grać czekając na każdą bitwę po 10min..
A kiedy już wyczyścimy serwer z około 60% graczy i wejdziemy do statystyk, ponownie okaże się, że jakiś procent ma poniżej 47-50%WR
Bo przecież zawsze kiedy ktoś wygrywa to inny musi przegrać.
Nawet jeżeli ilość wygranych i przegranych będzie podobna, to remisy wpłyną na obniżenie WR poniżej 50%.
Tylko nadal uważam, że randomy nie są dobrym miejscem dla osób nastawionych na grę drużynową.
Oczekujesz gry drużynowej - graj kolanówki.
czesio267- Liczba postów : 174
Join date : 13/02/2024
Age : 28
Skąd : Wiciejów
woronov napisał:Mi też żal tych rezerw ale @rogaty ma racje. Po coś te klany są i powiny promować grę zespołową.
Czy w tej chwili promują to inna sprawa. Zdaje sie, że WG też za dobrze nie wie co zaoferować klanom i próbują raz tak, a raz siak. Kiedyś było CW, teraz jest twierdza, są manewry co jakiś czas i zmiany w okresie służby.
Poprzedni system zdobywania rezerw jednak zdegradował wartość klanów. Może to jest dobry pierwszy krok w kierunku poprawy ich wartości w systemie gry.
MAKE CW GREAT AGAIN!!!
Żeby teraz prowadzić klan to musisz być albo sławny tak jak np: cygan, multi albo janczu, albo mieć klan który jest sławny np: Nisza. A takie małe klany jak mój to nic nie mają do zaoferowania oprócz gry. Więc już od dawna te mniejsze klany wymierają
MaciekRS1- Liczba postów : 71
Join date : 16/02/2024
Grałem bitwy klanowe w czasach gdy można było zajmowac prowincje i wpadało do skarbca klanu nieco golda. Owszem klan był średni więc nie mogliśmy się pchać na jakieś bogate prowincje ale mieliśmy fun zajmując takie w sam raz dla nas.
Potem WG tak kombinował i zabierał że to wszystko poszło do kosza, potem jakieś twierdze które w sumie nic nie dają i darowałem sobie nawet próby grania klanówek. Coś co mi nie daje funu a może być stresujące nie jest dla mnie celem GRY (bo to ma być jednak rozrywka).
A teraz WG nawet likwiduje powód dla którego warto w ogóle być w klanie.
Potem WG tak kombinował i zabierał że to wszystko poszło do kosza, potem jakieś twierdze które w sumie nic nie dają i darowałem sobie nawet próby grania klanówek. Coś co mi nie daje funu a może być stresujące nie jest dla mnie celem GRY (bo to ma być jednak rozrywka).
A teraz WG nawet likwiduje powód dla którego warto w ogóle być w klanie.
woronov uważa, że to dobre!
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
MaciekRS1 napisał:Grałem bitwy klanowe w czasach gdy można było zajmowac prowincje i wpadało do skarbca klanu nieco golda. Owszem klan był średni więc nie mogliśmy się pchać na jakieś bogate prowincje ale mieliśmy fun zajmując takie w sam raz dla nas.
Potem WG tak kombinował i zabierał że to wszystko poszło do kosza, potem jakieś twierdze które w sumie nic nie dają i darowałem sobie nawet próby grania klanówek. Coś co mi nie daje funu a może być stresujące nie jest dla mnie celem GRY (bo to ma być jednak rozrywka).
A teraz WG nawet likwiduje powód dla którego warto w ogóle być w klanie.
W każdą sobotę gramy gry wojenne. Mimo że jestem słabym graczem wpada co tydzień 600-1200golda.
Równowartość kilku piw ale atmosfera w grze jest przyjazna, to czemu nie?
woronov- Liczba postów : 988
Join date : 15/02/2024
Skąd : Colchester
Skill nawołuje do buntu
TaihoSan uważa, że to dobre!
woronov- Liczba postów : 988
Join date : 15/02/2024
Skąd : Colchester
TaihoSan napisał:Odkryłem dopiero jeden region bo gram raz na dwa, trzy dni więc wszystkie ścieżki zrobię za może dwa lata
Panie, ja już jestem na trzecim od wczoraj
TaihoSan uważa, że to dobre!
Xard86- Liczba postów : 370
Join date : 15/02/2024
Skąd : Ożarów Mazowiecki
Patrząc po paru tygodniach, to w tych wszystkich zmianach największym chamstwem i drobnomieszczaństwem ze strony WG jest konieczność ręcznego odbierania punktów za misje. Obrzydliwy pomysł lub fatalne niedopatrzenie... tak czy inaczej WG w pełnej formie...
Na plus - po pierwszej fali szaleństwa plutonów na randomach teraz sytuacja się uspokoiła i może tylko trochę częściej są niż do tej pory, ale to nie jest po 2-3 na stronę jak w pierwszych dniach. Choć czy to plus, że mogli coś potencjalnie popsuć a jednak nie popsuli...
Samo sedno zmian jest oczywiste - bez rezerw ciężej będzie grindować czołgi i spiąć wszystko kredytami, a to potencjalnie zwiększa sprzedaż KP itd. Ale przy okazji chyba wywali do góry nogami całą grę klanową - nowego klanu nie da rady założyć, utrzymać klan będzie ciężko i zostanie te kilkaset klanów grających "profesjonalnie" ale czy dla nich będzie się opłacało dawać jakieś mapy globalne, opracowywać czołgi-nagrody typu Cheif?
Na plus - po pierwszej fali szaleństwa plutonów na randomach teraz sytuacja się uspokoiła i może tylko trochę częściej są niż do tej pory, ale to nie jest po 2-3 na stronę jak w pierwszych dniach. Choć czy to plus, że mogli coś potencjalnie popsuć a jednak nie popsuli...
Samo sedno zmian jest oczywiste - bez rezerw ciężej będzie grindować czołgi i spiąć wszystko kredytami, a to potencjalnie zwiększa sprzedaż KP itd. Ale przy okazji chyba wywali do góry nogami całą grę klanową - nowego klanu nie da rady założyć, utrzymać klan będzie ciężko i zostanie te kilkaset klanów grających "profesjonalnie" ale czy dla nich będzie się opłacało dawać jakieś mapy globalne, opracowywać czołgi-nagrody typu Cheif?
woronov uważa, że to dobre!
rogaty- Liczba postów : 147
Join date : 25/02/2024
Xard86 napisał:Patrząc po paru tygodniach, to w tych wszystkich zmianach największym chamstwem i drobnomieszczaństwem ze strony WG jest konieczność ręcznego odbierania punktów za misje. Obrzydliwy pomysł lub fatalne niedopatrzenie... tak czy inaczej WG w pełnej formie...
Na plus - po pierwszej fali szaleństwa plutonów na randomach teraz sytuacja się uspokoiła i może tylko trochę częściej są niż do tej pory, ale to nie jest po 2-3 na stronę jak w pierwszych dniach. Choć czy to plus, że mogli coś potencjalnie popsuć a jednak nie popsuli...
Samo sedno zmian jest oczywiste - bez rezerw ciężej będzie grindować czołgi i spiąć wszystko kredytami, a to potencjalnie zwiększa sprzedaż KP itd. Ale przy okazji chyba wywali do góry nogami całą grę klanową - nowego klanu nie da rady założyć, utrzymać klan będzie ciężko i zostanie te kilkaset klanów grających "profesjonalnie" ale czy dla nich będzie się opłacało dawać jakieś mapy globalne, opracowywać czołgi-nagrody typu Cheif?
Zgadzam się, ręczne odbieranie punktów nie ma żadnego uzasadnienia i powinno być zmienione.
Grindować będzie trudniej.
Nowe klany startują z trudniejszej pozycji.
Pytanie czy to źle czy dobrze? Niewątpliwie WG utrudniło grę ale moim zdaniem zlikwidowano coś co z gra klanową nie miało nic wspólnego.
Odwiedziłem przynajmniej 3-4 klany zanim trafiłem do takiego, w którym faktycznie gra się klanowo. Klany z prawie setką graczy!
W poprzednich gracze czerpali korzyści grajac de fakto randomowo. Żadnych plutonów, żadnych twierdz. Gracze dostawali coś za nic - czy na tym ma polegać gra?
Równie dobrze można rozdawać czołgi za darmo zamiast je zdobywać.
Wiele razy czytałem komentarze, że kiedyś było trudniej, że zanim się doszło do X trzeba się było napracować.
Czy nie jest to krok w dobra stronę? Mniejsza ilośc rezerw w klanie to mniej zasobow i wolniejszy grind.
Gracze mało aktywni będą się rozwijać wolno a aktywni umiejący współpracować będą odnosili większe korzyści.
Skończy się nagradzanie za nic nierobienie.
Mimo, że mi też będzie trudniej, zmianę uważam za korzystną.
Teraz klany nie będą takimi tylko z nazwy i nie będą przyjmowac każdego. Teraz do klanów będą trafiać tylko tacy gracze którzy faktycznie chcą grac z innymi w drużynie. Indywidualisci niech sobie dalej pykaja randomki i narzekają na noby.
woronov uważa, że to dobre!
Wapniak57- Liczba postów : 71
Join date : 14/02/2024
Wszystko przez to, że kiedyś w WG ktoś wpadł na pomysł aby rozdawać kostki za grę ,,po za klanem". Za grę ,,dychami" - kostki, za grę w innej druzynie - kostki, za pierwotny Okres Słuzby i grę solo - kostki. Jak dla mnie zmiana jest ok. Trzeba też teraz zacząć gospodarować rezerwami klanowymi żeby ich starczyło na jak najdłużej. No i w końcu będzie widać kto jest aktywny w klanie choć w nowej statystyce kostek nijak nie mogę się połapać bo te filtry za 1, 7 czy 28 dni chyba są źle ustawione i nie mogę ustawić listy z góry na dół najbardziej aktywnych graczy.
rogaty uważa, że to dobre!
MaciekRS1- Liczba postów : 71
Join date : 16/02/2024
Efektem działania będzie zmniejszenie liczby klanów i zmniejszenie ilości ludzi grających w klanach.
Nie rozumiem motywów ich działania. Powinni lepiej wiedzieć że nie da się ZMUSIĆ graczy do gry klanowej przez metodę kija którym było zabranie bonusów klanowych.
Marchewkę zastąpiono kijem kiedy gracze przyzwyczajono do marchewki.
No ale wiadomo twórcy nie grają w Wota wiec nie kumają tej gry.
Nie rozumiem motywów ich działania. Powinni lepiej wiedzieć że nie da się ZMUSIĆ graczy do gry klanowej przez metodę kija którym było zabranie bonusów klanowych.
Marchewkę zastąpiono kijem kiedy gracze przyzwyczajono do marchewki.
No ale wiadomo twórcy nie grają w Wota wiec nie kumają tej gry.